top of page

KOMANDOS sunkumai ir kada juos gali palengvinti vizualiniai sprendimai?

David Sibbet savo knygoje Visual Teams labai paprastai aprašė su kokiais iššūkiais susiduria įvairios komandos ir kaip darbo ir veiklos vizualizavimas gali juos palengvinti.

Komandų iššūkiai:

Orientacija ir misija

  • Sutariant tikslą

  • Apsibrėžiant apimtį

Pasitikėjimas ir kompetencijos

  • Dirbant su skirtingų kartų atstovais

  • Dirbant su skirtingų kultūrų ir patirčių žmonėmis

  • Dirbant skirtingose laiko zonose

Aiškumas ir komunikacija

  • Pasirenkant tinkamiausią komunikacijos būdą

  • Dirbant keliose skirtingose komandose

  • Gaunant vadovybės palaikymą

Vykdymas

  • Tarpfunkcinis susiderinimas ir komunikacija

  • Atsiradus vadovų spaudimui lean komandoms daugiau inovuoti

Atlikimas ir tobulinimas

  • Sekant ir vertinant progresą

  • Siekiant savalaikės pagalbos iš kolegos

Atsinaujinimas ir pokytis

  • Siekiant apibendrinti ir pasimokyti iš patirties

Vizualiai veikiančių komandų pranašumus galima apžvelgti per 4F prizmę:


  1. Fokusas (angl. Focus). Efektyviai veikiančios komandos susitelkia ties bendru tikslu ir panašiai supranta savo veiklos prasmę. Vizualinė veikla dar labiau suburia komandą, nes visi žiūri į vieną bendrą piešinį, o ne daugybę skirtingų versijų savo galvose.


  1. Bendrumas (angl. Fellowship). Interaktyviomis, įtraukiančiomis savybėmis pasižymintys grafikai, lipnūs lapeliai, idėjų ir minčių žemėlapiai labiau padeda kurti tarpusavio santykius, pasitikėjimą, skatinti dalyvavimą nei ant ekrano rodomos prezentacijos. Kartu kuriant vizualų komunikacijos planą platesnei organizacijai susikuria ir labai daug energijos.

  2. Susiskaidymas (angl. Fragmentation). Suprasti esmę ir sujungti informaciją vis didėjančiame sraute, augančiame komunikacijos kanalų kiekyje, vis plačiau naudojant anglų kalbą darosi vis sudėtingiau. Vizualizacijos yra tiesioginė pagalba ieškant bendrų bruožų, tai leidžia analizuoti dalis bendrame kontekste – dalies darbą paverčiant visos grupės bendra veikla ir bendru žemėlapiu.


  1. Vykdymas (angl. Follow-through). Tam, kad kažką sukurtumėme, neišvengiamai turime sujungti atskirų komandos narių veiklą į vieną bendrą visumą. Kaip diena ir naktis skiriasi kuomet pasikliaujame kiekvieno individualiu supratimu ir įsivaizdavimu bei kai turime bendrai aptartą ir sutartą komandos veiksmų planą ir kelią. Įvairios veiksmų ir darbų lentos, vizualūs planai padeda duoti greitesnes ir aiškesnes ataskaitas rėmėjams ir dalininkams, apsirašyti gerąsias pratikas, reflektuoti.

Tad nuo teorijos prie praktikos…

Visai neseniai pietavome su Šarūnu Narbutu ir kalbėjomės apie naują POLA organizuojamą projektą – komunikacijos mokymus pacientams ir gydytojams. Tai ne pirmas kartas, kai dirbame su Šarūnu. Prieš metus fiksavau Youth Cancer Europe (YCE) konferenciją, pirmą kartą vykusią Lieuvoje. Dviejų dienų metu gimė trys piešiniai – Europos patirčių žemėlapis, Open Space įžvalgos ir YCE veiklos kryptys.


Tad natūraliai kilo klausimas – o kas nutiko su piešiniais darytais tuomet? Kur ir kaip jie gyvena? Jei dar gyvena – pralėkė galvoje ne pati pozityviausia mintis.


Mano džiaugsmui, Šarūnas įjungė savo kompiuterį – jo darbalaukio fonas buvo trečiasis piešinys, apžvelgiantis YCE veiklos sritis. Piešinys, atsiradęs konferencijos metu, dabar tarnauja kaip priminimas ir net 3 ateinančių metų planas. „Žmonės greičiau supranta, pamatę piešinį.“ pasakojo Šarūnas. „Visuomet dedu tuos piešinius į savo prezentacijos įvairioms institucijoms“


Orientacija ir misija. Svarbi ne tik vidinėje komandoje, bet ir bendraujant su išorės partneriais. Vizualizavus savo ir komandos matymą bei tikslą, visiems tampa aiškiau, kur link yra judama – ką darome ir ko nedarome, kur skiriame savo energiją artimiausiu laiku. Kuo aiškiau žinome, ką norime pasiekti, tuo lengviau tai papasakoti kitiems. Kuo greičiau perprantama, apie ką kalbame, ką darome ir kur judame, tuo didesnė tikimybė gauti palaikymą iš išorėje esančių žmonių.

"At Youth Cancer Europe we Meet, Talk, Plan, Share, Lobby, Engage, Fight, Stand up for the rights of youth cancer patients across Europe, highlighting great examples of good practice from local networks to inspire, create and strengthen youth cancer networks in countries that have little or no voice."

Tad YCE fokusas artimiausius kelis metus yra:

  • Research

  • Communication

  • Policy

  • Peer to peer

Daugiau apie organizaciją: http://www.youthcancereurope.org

Apie kitus atvejus – kituose įrašuose!

ThinkVisually.lt

bottom of page