KOMANDOS sunkumai ir kada juos gali palengvinti vizualiniai sprendimai?
David Sibbet savo knygoje Visual Teams labai paprastai aprašė su kokiais iššūkiais susiduria įvairios komandos ir kaip darbo ir veiklos vizualizavimas gali juos palengvinti.
Komandų iššūkiai:
Orientacija ir misija
Sutariant tikslą
Apsibrėžiant apimtį
Pasitikėjimas ir kompetencijos
Dirbant su skirtingų kartų atstovais
Dirbant su skirtingų kultūrų ir patirčių žmonėmis
Dirbant skirtingose laiko zonose
Aiškumas ir komunikacija
Pasirenkant tinkamiausią komunikacijos būdą
Dirbant keliose skirtingose komandose
Gaunant vadovybės palaikymą
Vykdymas
Tarpfunkcinis susiderinimas ir komunikacija
Atsiradus vadovų spaudimui lean komandoms daugiau inovuoti
Atlikimas ir tobulinimas
Sekant ir vertinant progresą
Siekiant savalaikės pagalbos iš kolegos
Atsinaujinimas ir pokytis
Siekiant apibendrinti ir pasimokyti iš patirties
Vizualiai veikiančių komandų pranašumus galima apžvelgti per 4F prizmę:
Fokusas (angl. Focus). Efektyviai veikiančios komandos susitelkia ties bendru tikslu ir panašiai supranta savo veiklos prasmę. Vizualinė veikla dar labiau suburia komandą, nes visi žiūri į vieną bendrą piešinį, o ne daugybę skirtingų versijų savo galvose.
Bendrumas (angl. Fellowship). Interaktyviomis, įtraukiančiomis savybėmis pasižymintys grafikai, lipnūs lapeliai, idėjų ir minčių žemėlapiai labiau padeda kurti tarpusavio santykius, pasitikėjimą, skatinti dalyvavimą nei ant ekrano rodomos prezentacijos. Kartu kuriant vizualų komunikacijos planą platesnei organizacijai susikuria ir labai daug energijos.
Susiskaidymas (angl. Fragmentation). Suprasti esmę ir sujungti informaciją vis didėjančiame sraute, augančiame komunikacijos kanalų kiekyje, vis plačiau naudojant anglų kalbą darosi vis sudėtingiau. Vizualizacijos yra tiesioginė pagalba ieškant bendrų bruožų, tai leidžia analizuoti dalis bendrame kontekste – dalies darbą paverčiant visos grupės bendra veikla ir bendru žemėlapiu.
Vykdymas (angl. Follow-through). Tam, kad kažką sukurtumėme, neišvengiamai turime sujungti atskirų komandos narių veiklą į vieną bendrą visumą. Kaip diena ir naktis skiriasi kuomet pasikliaujame kiekvieno individualiu supratimu ir įsivaizdavimu bei kai turime bendrai aptartą ir sutartą komandos veiksmų planą ir kelią. Įvairios veiksmų ir darbų lentos, vizualūs planai padeda duoti greitesnes ir aiškesnes ataskaitas rėmėjams ir dalininkams, apsirašyti gerąsias pratikas, reflektuoti.
Tad nuo teorijos prie praktikos…
Visai neseniai pietavome su Šarūnu Narbutu ir kalbėjomės apie naują POLA organizuojamą projektą – komunikacijos mokymus pacientams ir gydytojams. Tai ne pirmas kartas, kai dirbame su Šarūnu. Prieš metus fiksavau Youth Cancer Europe (YCE) konferenciją, pirmą kartą vykusią Lieuvoje. Dviejų dienų metu gimė trys piešiniai – Europos patirčių žemėlapis, Open Space įžvalgos ir YCE veiklos kryptys.
Tad natūraliai kilo klausimas – o kas nutiko su piešiniais darytais tuomet? Kur ir kaip jie gyvena? Jei dar gyvena – pralėkė galvoje ne pati pozityviausia mintis.
Mano džiaugsmui, Šarūnas įjungė savo kompiuterį – jo darbalaukio fonas buvo trečiasis piešinys, apžvelgiantis YCE veiklos sritis. Piešinys, atsiradęs konferencijos metu, dabar tarnauja kaip priminimas ir net 3 ateinančių metų planas. „Žmonės greičiau supranta, pamatę piešinį.“ pasakojo Šarūnas. „Visuomet dedu tuos piešinius į savo prezentacijos įvairioms institucijoms“
Orientacija ir misija. Svarbi ne tik vidinėje komandoje, bet ir bendraujant su išorės partneriais. Vizualizavus savo ir komandos matymą bei tikslą, visiems tampa aiškiau, kur link yra judama – ką darome ir ko nedarome, kur skiriame savo energiją artimiausiu laiku. Kuo aiškiau žinome, ką norime pasiekti, tuo lengviau tai papasakoti kitiems. Kuo greičiau perprantama, apie ką kalbame, ką darome ir kur judame, tuo didesnė tikimybė gauti palaikymą iš išorėje esančių žmonių.
"At Youth Cancer Europe we Meet, Talk, Plan, Share, Lobby, Engage, Fight, Stand up for the rights of youth cancer patients across Europe, highlighting great examples of good practice from local networks to inspire, create and strengthen youth cancer networks in countries that have little or no voice."
Tad YCE fokusas artimiausius kelis metus yra:
Research
Communication
Policy
Peer to peer
Daugiau apie organizaciją: http://www.youthcancereurope.org
Apie kitus atvejus – kituose įrašuose!
ThinkVisually.lt